אלטרנטור או מצבר?

אלטרנטור או מצבר?

אלטרנטור או מצבר – איך יודעים מה תקול?

כאשר הרכב מסרב להתניע, רוב הנהגים מתלבטים אם הבעיה היא מצבר חלש או אלטרנטור שלא טוען. למרות הדמיון, יש סימנים פשוטים שמבדילים בין שתי התקלות.

מה עושה המצבר?

המצבר אחראי על ההתנעה ועל אספקת חשמל כשהרכב כבוי. כשמצבר חלש, הרכב יתקשה להתניע. לעיתים שומעים קליק חלש או שלא קורה דבר בסיבוב הסוויץ'. גם אורות חלשים מאוד הם סימן מצבר קלאסי.

מה עושה האלטרנטור?

האלטרנטור מטעין את המצבר בזמן נסיעה. כשהוא מתקלקל, המצבר מתרוקן גם אם הוא חדש. הרכב יכול להתניע פעם אחת, אבל יכבה אחרי זמן קצר. נורית המצבר נדלקת, ולעיתים נשמע רעש מהאלטרנטור.

איך מבדילים בין התקלה?

הזיהוי פשוט:

הרכב לא מניע בכלל – לרוב מצבר.

הרכב מניע ונכבה בנסיעה – לרוב אלטרנטור.

נורית מצבר נדלקת בזמן נסיעה – אלטרנטור.

אורות חלשים בזמן נסיעה – טעינה חלשה מהאלטרנטור.

מה עושים אם לא בטוחים?

בדיקת מתח קלה פותרת את העניין. מצבר תקין מציג כ-12.6 וולט כשהרכב כבוי. בזמן שהמנוע פועל, האלטרנטור צריך להציג בין 13.8 ל-14.4 וולט. אם הערכים נמוכים, האלטרנטור הוא מקור הבעיה.

סיכום

תקלה במצבר ובאלטרנטור נראית דומה, אך סימנים פשוטים מאפשרים להבדיל בקלות. בדיקה מהירה חוסכת החלפה מיותרת ומבטיחה נסיעה בטוחה.

הרכב לא מתניע?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

אנחנו מטפלים בכל סוגי הרכבים:

דילוג לתוכן