הרכב ללא חשמל וללא יכולת לזוז. אלטרנטורים לא מתקלקלים תמיד באותה צורה, אבל יש כמה סימנים ברורים. הנה התסמינים הנפוצים וכיצד ניתן לאבחן אלטרנטור שלא עובד כמו שצריך.
איך פועל האלטרנטור ביונדאי i30?
האלטרנטור אחראי לספק חשמל לכל המערכות בזמן שהרכב פועל. המצבר מפעיל את המנוע רק ברגע ההתנעה, והאלטרנטור טוען אותו מחדש בזמן נסיעה. כשמערכת הטעינה לא מתפקדת, המצבר לא נטען – והרכב מתחיל לקרטע.
נורת המצבר מתריעה על בעיה
הדלקת נורת המצבר מצביעה על כך שהמערכת לא מייצרת מספיק מתח לטעינה תקינה. בחלק מהדגמים תידלק גם נורת ALT שמזהירה מבעיה ישירה באלטרנטור, ולא במצבר.
סוללה מתרוקנת במהירות
כאשר האלטרנטור לא מספק חשמל, הרכב משתמש במתח שנשאר בסוללה עד שהיא מתרוקנת לחלוטין. לאחר מכן המנוע מתחיל לפעול בצורה לא יציבה, ולבסוף הרכב לא יתניע כלל.
אם זה קורה בזמן נסיעה וצריך להגיע בבטחה לשול, כבה כל צרכן חשמל: מזגן, רדיו, אורות יום ומושבים מחוממים. כך תעביר את כל המתח שנותר למערכת ההצתה.
מחיר מומלץ לאלטרנטור יונדאי i30
מחיר לאלטרנטור יונדאי i30 מקורי משופץ, כולל אחריות לחצי שנה, נע בין 350–450 ₪ (לא כולל מע"מ). המחיר משתנה בהתאם לסוג הפולי ברכב.
—
עוגן סטרט – שיפוץ סטרטרים ואלטרנטורים
שיפוץ מקצועי לכל דגמי יונדאי ולקסוס, טויוטה, קיה ועוד.
יעקב וסרמן 7, תל אביב
050-6460706 – רועי
































