אלטרנטור מאזדה 3 – מחיר ובעיות אפשריות
אחד הרכיבים החשובים ביותר במערכת החשמל של הרכב הוא האלטרנטור . הוא אחראי לטעינת המצבר ולהפעלת כל המערכות החשמליות בזמן נסיעה. כאשר האלטרנטור מתקלקל, הרכב מציג סימנים ברורים שמומלץ לזהות מוקדם. אבחון מהיר יכול לחסוך כסף ולהימנע מעצירה לא מתוכננת באמצע הדרך.
איך עובד אלטרנטור במאזדה 3?
האלטרנטור ממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית בזמן שהמנוע פועל. הוא מספק זרם רציף למערכות כמו תאורה, מיזוג אוויר, מחשב מנוע, רדיו ועוד. במקביל הוא טוען את המצבר כדי לשמור עליו מלא גם לאחר כיבוי הרכב. כאשר האלטרנטור לא מספק את המתח המתוכנן, כל מערכת החשמל נפגעת בהדרגה.
תקלות נפוצות באלטרנטור מאזדה 3
הסימן הראשון לרוב הוא הדלקת נורת המצבר בלוח השעונים. הנורה לא מצביעה בהכרח על מצבר גמור; היא לרוב מתריעה על בעיה במערכת הטעינה. בנוסף, ייתכן שהאורות יעמעמו בזמן נסיעה, הרדיו ייכבה באופן אקראי.
במקרים רבים המצבר מתחיל להתרוקן במהירות. ללא טעינה תקינה, המצבר מחזיק זמן קצר בלבד, והרכב מתקשה להתניע. תסמינים נוספים כוללים רעשים מהאלטרנטור כמו צפצוף או גרגור. רעשים כאלה נגרמים לרוב ממיסבים שחוקים או מפולי פגום.
- אם האלטרנטור מזדה 3 ממשיך להידרדר, הרכב עלול לדומם את עצמו בזמן נסיעה בגלל חוסר מתח למערכת ההצתה. לכן מומלץ לגשת למוסך ברגע שמרגישים שינוי בהתנהגות החשמלית של הרכב.
איך מאבחנים אלטרנטור תקול?
אבחון ראשוני נעשה באמצעות בדיקת מתח טעינה. בזמן שהמנוע פועל, האלטרנטור צריך לספק בין 13.8 ל-14.5 וולט. ערך נמוך משמעותו שהאלטרנטור לא טוען כראוי. בנוסף אפשר לבדוק חיבורים, רצועת אביזרים רופפת או נזק פיזי לפולי.
אלטרנטור למאזדה 3
מחיר אלטרנטור למאזדה 3 תלוי אם מדובר בחלק חדש, משופץ או מקורי. מחיר לאלטרנטור משופץ עם אחריות נע בדרך כלל בין 350 ל-500 ש"ח (לא כולל מע"מ). חלק חדש או מקורי יהיה יקר יותר. ברוב המקרים שיפוץ אלטרנטור הוא הפתרון המשתלם ביותר, כל עוד הגוף החיצוני תקין.
































