החלפת אלטרנטור בתל אביב
לא חייב תמיד להחליף אלטרנטור, הרבה פעמים אפשר רק לשפץ ולהחליף את הרכיבים שהתקלקלו בו. אבל כשמחיר השיפוץ שלו גבוהות מדי ולא כדאי להשקיע או כשלא ניתן להשיג את החלקים המקורים- רצוי להחליף. אבל מה בכלל התפקיד של האלטרנטור? מהן התקלות הנפוצות בו? אילו אפשרויות קיימות בהחלפת אלטרנטור וכמה זה יעלה לכם? כל ההסבר על החלפת אלטרנטור
האלטרנטור, מורכב מסליל, מגנטי ורצועה. הוא למעשה מתפקד כגנרטור ותפקידו העיקרי הוא לייצר אנרגיה חשמלית מסיבובי המנוע ובכך להטעין את המצבר ולספק אנרגיית חשמל שוטפת במהלך הנסיעה.
איך זה קורה? כאשר אנחנו פותחים את הסוויץ, נורת הטעינה מקבלת פלוס מהמצבר דרך הנתיך (פיוז) והמתג, ואת המינוס דרך ווסת הטעינה האלקטרוני, הפחמים והרוטור שבתוך האלטרנטור. כאשר הרכב מונע, המינוס באמצעות האלטרנטור הופך דרך שלושת דיודות מיישר (גשר הדיודות) בתוך האלטרנטור לפלוס ולכן המנורה נכבית.
ברגע שהרכב מונע , טעינה תקינה צריכה להיות בין 13.5-14.2. הטעינה משתנה כאשר מפעילים צרכני חשמל שונים כמו מזגן, אורות ומגבים, כמובן תלוי ברכב ובאלטרנטור שמורכב עליו.
איך נזהה תקלה באלטרנטור? הנה כמה תופעות נפוצות שבדרך כלל קורות:
תופעה שכיחה ונפוצה: כשנדלקת נורת הטעינה (המצבר) בלוח המחוונים. במצב זה, רוב הסיכויים שאין טעינה והאלטרנטור לא ממלא את המצבר. הסיבה למנורה שנדלקת קשורה לבעיה חשמלית כמו דיודה שרופה, וסת מתח פסול או פחמים גמורים. הטעינה בוולטמטר תראה בדר"כ באזור ה V12 שזה בעצם מתח המצבר ולא מתח הטעינה.
אם המצבר התרוקן ולא הצלחתם להניע, פתחתם את מתג ההצתה (סוויץ׳) והמנורה של הטעינה לא נדלקת כלל, יתכן שיש נתק ברוטור שבתוך האלטרנטור, ויתכן גם שלא מגיע זרם כמו שצריך לתקע שמתחבר לאלטרנטור. במקרה כזה, רצוי להגיע לחשמלאי רכב לבדיקה מקצועית ויסודית.
רצועת האלטרנטור קרועה – רצועת האלטרנטור מתכלה עם הזמן, מתייבשת ונשחקת. אם לא מחליפים אותה בזמן היא עלולה להיקרע ולגרום לכך שהאלטרנטור כלל לא יניע לפעולה. כפעולת מניעה, יש לבדוק את הרצועה מדי פעם ומומלץ כשעושים טיפול לרכב.
טעינת יתר – זה קורה כאשר הוסת באלטרנטור משתבש והוא גורם לכך שהאלטרנטור יספק יותר מדי מתח למצבר. טעינת יתר עלולה לגרום למצבר להתפוצץ ולגרום נזק ישיר למערכות חשמל שמופעלות ע"י מחשב הרכב. ניתן לזהות את טעינת היתר ע"י ריח חזק של חומצה שיוצא מהמצבר, כתוצאה מהחימום הרב שקיבל. הטעינה שתתקבל תהיה מעל V15. , יש להגיע כמה שיותר מהר למוסך כדי להחליף את האלטרנטור.
אם אבחנתם תקלה באלטרנטור, שווה לבחון אפשרות לשפץ את האלטרנטור הקיים אצלנו בעוגן סטרט . לחילופין, תוכלו להחליף לאלטרנטור משופץ או לרכוש חדש.
יחד עם זאת, הפערים בין שיפוץ אלטרנטור לבין החלפה לאלטרנטור חדש נעים בין כמה מאות שקלים ולכן מומלץ לשקול גם שיפוץ לאלטרנטור וכדאי להקפיד על שיפוץ מקצועי ושימוש בחלקי חילוף איכותיים.⭐⭐⭐⭐⭐
עוגן סטרט שיפוץ סטרטרים ואלטרנטורים לכלל סוגי הרכב יעקב וסרמן 7 ת"א
0506460706 רועי