ללא האלטרנטור, אספקת החשמל שלך תפחת עד שהרכב ימות. אל תתנו לאלטרנטור מזדה 3 להתקלקל בזמן שאתם נוסעים בכביש, הקדימו את הבעיה כדי לזהות בעיות באלטרנטור מזדה 3 עכשיו. הנה כמה מסימני האזהרה שיש לך בעיה באלטרנטור מאזדה 3 שלך וכיצד להחליף אותו כשיגיע הזמן.
בעיות באלטרנטור מאזדה 3
אורות עמום
מכיוון שהאלטרנטור במזדה 3 הוא חלק ממערכת החשמל, כאשר הוא מתחיל להתקלקל, האורות יתחילו להתעמעם. אם זה רע, זה כבר לא יכול לשלוח חשמל לחלקים האלקטרוניים במכונית שלך.
נורת אזהרה
לרכב שלך עשויה להיות נורית אזהרה הקשורה לאלטרנטור מזדה 3כדי ליידע אותך שיש בעיה. האור נראה כמו סוללה או אולי אומר ALT או GEN. הוא עשוי להידלק רק אם אתה מפעיל מספר חלקים חשמליים בו זמנית.
סוֹלְלָה
סוללה מתה או חלשה עשויה להיות סימן לאלטרנטור מזדה 3גרוע. הסוללות אכן מתות, אבל האלטרנטור אמור לשמור על הסוללה מופעלת אם הסוללה עדיין נשארת בה הרבה חיים. אתה יכול לבדוק את המצבר על ידי הנחתו על מטען והתנעת המכונית. אם הסוללה גרועה, תראה שינוי באורות. אם האלטרנטור מזדה 3 לא תקין, הרכב יהיה קשה להתניע גם עם מצבר טעונה במלואה.
ריחות מוזרים
האלטרנטור מזדה 3 מונע על ידי רצועה, ואם הרצועה אינה פועלת, עלול להיות חיכוך יתר. זה יגרום לריח גומי שורף. ריח כזה שאתה מוצא בשריפה חשמלית עשוי לנבוע גם מהחלקת החגורה. הדקו את החגורה על הגלגלת וזה אמור לטפל בבעיה.
צלילים מוזרים
לאלטרנטור מזדה 3 יש הרבה חלקים מסתובבים שיצרו זרם, כך שאם אחד מהחלקים המסתחררים הללו לא עובד, אתה עלול לשמוע רעש יבבה או שחיקה. מיסבים בלויים יהיו רועשים במיוחד. גם התותבים יכולים לעשות רעש. ייתכן שיהיה עליך להחליף את כל היחידה.
בדיקה ויזואלית
חפש מתחת למכסה המנוע חגורות רופפות או בלויות המחוברות לאלטרנטור. תוכל גם לקבוע אם אחת מהחגורות הדוקות מדי. החלף חלקים בלויים או תקן את המתח בחגורות.
החלפת אלטרנטור
ייתכן שתצטרך אלטרנטור מזדה 3 משופץ , ואם זה המקרה, הנה הוראות ההתקנה. תצטרך לגבור את הרכב אלא אם כן יש לך גישה לליפט.
- החנה את המאזדה 3 שלך על משטח שטוח ויבש והשתמש במעמדי הג'ק והג'ק כדי להרים את חזית הרכב. הנח חוסם גלגל מאחורי הגלגל האחורי. אם אינך יודע היכן נמצאות נקודות ההרמה שלך, עיין במדריך למשתמש שלך עבור מיקומן ומיקום המיקום של מעמד הג'ק.
- נתק את המסוף השלילי מהסוללה.
- הסר את מכסה המנוע כדי לתת לך גישה לתא המנוע.
- השתמש במפתח ברגים 14 מ"מ על הבורג בצבע זהב במרכז גלגלת המותחן. דחוף את הבורג לאחור לכיוון חומת האש שלך. פעולה זו תסובב את כל הגלגלת לאחור ותסיר את המתח מרצועת ההינע.
- שחרר את החגורה מהאלטרנטור.
- הסר את מגן ההתזה מתחת לרכב. הוא מוחזק במקומו עם ברגים.
- מצא את ברגי ההרכבה עבור האלטרנטור. יש שלושה מהם שניגשים מלמטה ואחד מלמעלה. הם ברגים של 12 מ"מ.
- שים את האלטרנטור החדש על הרכב, וודא שהברגים הארוכים יותר נכנסים לתחתית.
- הפוך את סדר השלבים לחיבור הרכב שלך בחזרה. ודא שחגורת ההינע ממוקמת כהלכה על כל הגלגלות.
זה אמור לטפל בבעיות שיש לך עם האלטרנטור שלך. הפעל את הרכב שלך ובדוק אם יש אורות מתעמעמים או סימנים אחרים לבעיות חשמליות נוספות. אם אתה נתקל בבעיות או שזה לא פותר את הבעיה שלך, ייתכן שתרצה ליצור קשר עם סוכנות מאזדה המקומית שלך לקבלת
